Příprava marketingové strategie

Vše začíná u fáze naprosto nejpodstatnější, která ovlivní celou kampaň a hlavně její úspěšnost. Je jí příprava. V této fázi se rozhodujete co, kde a jak zrealizujete. A výběr je skutečně rozmanitý a každý z mediálních kanálů má své určité plusy a mínusy. My si je všechny postupně probereme v následujících řádcích.

Důležitým faktorem při výběru jednotlivých kanálů jsou cíle. Jak si je stanovit tak, aby byly reálné? Odpověď na tuto otázku není jednoduchá. Nejvhodnější je doporučení od některého z odborníků, kteří mají s kanály zkušenosti a dokážou je sladit tak, aby jejich synergický efekt vedl k podpoření vašich cílů.

Marketing SEO – dlouhodobě velmi dobré výsledky

První z kanálů, které jsem se rozhodl popisovat, je SEO. Pod touto zkratkou se skrývá optimalizace pro vyhledávače (search engine optimization). Podle našich zkušeností je SEO vhodné, pokud se chcete v daném oboru stát silným hráčem a vaše kapacity vystačí na dlouhodobě zvýšenou poptávku.

Je nutné zdůraznit slovo dlouhodobě. Pokud se vám díky SEO podaří zvýšit návštěvnost o 1 000 měsíčně a z této návštěvnosti získáte 20 objednávek. Může se to zdát málo, představte si ale, že jste malá účetní firma. Pokud každý měsíc získáte 20 nových zákazníků a průměrně si udržíte zákazníka 3 roky, poté v nejexponovanějším období, budete mít 720 zákazníků, což může již být značný problém. Případné odmítání zákazníků vede k poklesu pozitivních recenzí. To pak může ovlivnit schopnost získat nové klienty nebo si ty stávající udržet.

Samozřejmě toto je jeden z mnoha obchodních modelů, v případě eshopu s levným zbožím, bude nutné proměnit v zákazníky větší množství lidí, abychom se dostali do zajímavých čísel. Tímto se však přibližujeme k druhému velmi skloňovanému médiu.

PPC – plať, pokud zákazník klikne

Zajímavějším modelem pro krátkodobější strategie je PPC. Jeho výhodou je mnohem větší přizpůsobivost potřebám podniku. PPC funguje tak, že inzerujete ve vyhledávačích Seznam nebo Google. Přes Google se jedná o reklamní systém Google AdWords, u Seznamu je jím pak Sklik.

V případě PPC je situace, kdy máte příliš klientů značně snazší. Stačí reklamu vypnout. V případě PPC je také mnohem rizikovější amatérské nastavování kampaní, to může vést k velmi rychlým negativním výsledkům.