Spolehlivé strategie pro budování zpětných odkazů

Strategií k tvoření zpětných odkazů je celá řada. Liší se však účinností i časovou náročností. Jednotlivé taktiky je třeba také vyzkoušet. Přesně tak to děláme my a podělíme se s vámi o ty, jež se nám v našich strategiích osvědčili. Pamatujte však, že budování zpětných odkazů vám vrátí přesně tolik, kolik do něho investujete. A to jak času, tak peněz.

Guestblogging

Jednou z nejpřirozenějších forem sbírání odkazů je jistě guestblogging. Máte-li o čem psát, jděte do toho! Pro začátek je nejlepší si udělat seznam tematicky příbuzných webů, které vedou blogy, a z těch následně vybírat. Nebojte se je oslovit první. Nemáte co ztratit. Tato forma spolupráce samozřejmě počítá s tím, že necháte zveřejnit článek na svém blogu i druhé straně. Nezapomeňte také specifikovat, které klíčové slovo chcete použít jako odkaz!

Diskuzní příspěvky

Přidávání do diskuzí je také jednou z osvědčených metod. Najděte si oborová fóra nebo ty, kde se shromažďuje vaše cílová skupina. Tyto weby pak důkladně prohledejte, najít můžete zajímavá vlákna, na které půjde odpovědět přímo odkazem na vaše webové stránky. Dejte ale pozor na formulaci příspěvku! Pokud bude příliš podezřelý, může dojít k jeho smazání. A to rozhodně nechceme. Kvůli tomu je také dobré fóra čas od času zkontrolovat.

Infografiky

Vytváření infografik a jejich nabízení dalším webům k zveřejnění může být velmi kreativní činnost. Vytváření někdy zabere nějaký čas, nicméně se to vyplatí. Někteří majitelé webů si váš výtvor rádi vezmou bez jakékoliv hodnoty nazpět. Zkrátka jen proto, že může být pro jejich návštěvníky velmi zajímavá.